Mevrouw Bakker nam contact op met de Soresdienst. Ze had ruim acht jaar geleden een auto-ongeluk gehad, waar ze blijvend hersenletsel aan overhield. De schadevergoeding was na al die tijd nog steeds niet uitgekeerd.
Mevrouw Bakker was honderd procent afgekeurd, waardoor haar inkomen enorm was gedaald. De hypotheek van haar woning kon ze nauwelijks nog betalen. Ze was bang om op straat te komen staan. Mevrouw Bakker heeft recht op een letselschadevergoeding, maar deze was acht jaar na dato door de advocaat en de tussenpersoon nog steeds niet afgehandeld.
Hypotheeklasten
De Soresdienst heeft direct actie ondernomen en een van onze vrijwilligers is naar mevrouw toe gegaan om de situatie te bekijken. Daar bleek dat de advocaat en de tussenpersoon mevrouw aan het lijntje hadden gehouden voor wat betreft de schadevergoeding. Verder bleken de hypotheeklasten van mevrouw zo hoog, omdat zij in een woning woonde die nog van haar en haar ex-man was geweest. De hypotheek van de woning was nooit op haar naam overgezet, waardoor mevrouw alleen voor haar deel van de hypotheek in aanmerking kwam voor hypotheekrenteaftrek.
Vaart erachter
Onze vrijwilliger heeft verschil¬lende telefoontjes gepleegd met allerlei instanties. Hij ontdekte dat de schadeverzekeraar al een voorstel had gedaan voor een letselschadevergoeding. De vrijwilliger heeft de advocaat aangespoord om vaart achter de zaak te zetten en een maximale schadevergoeding eruit te slepen.
De advocaat heeft dit advies ter harte genomen en nauwelijks twee maanden na het eerste contact tussen de vrijwilliger en mevrouw Bakker kon zij een schadevergoeding van de verzekeraar tegemoet zien.
De vrijwilliger heeft daarop een afspraak gemaakt met de bank en wist te regelen dat mevrouw met haar schadevergoe¬ding een deel van de hypotheek kon aflossen. Daardoor was het mogelijk om de hypotheek volledig op haar naam te zetten, zodat zij recht zou krijgen op een volledige hypotheekrenteaftrek.
Tevens heeft de vrijwilliger de bank zover gekregen het rentetarief voor de hypotheek met maar liefst drie procent te verlagen. De maandelijkse lasten voor de hypotheek bleken daarmee weer behapbaar. Mevrouw ziet de toekomst weer rooskleuriger tegemoet. Uiteraard blijven wij haar volgen!